1. Home
  2. Ruilen & retourneren

Ruilen & retourneren

Het kan zijn dat u uw bestelling wilt ruilen of retourneren. Dat is geen probleem en kan te allen tijde mits hiervoor aan de voorwaarden is voldaan. Hier valt onder dat dit binnen 30 dagen moet gebeuren en de producten ongebruikt en zonder gebruikerssporen worden geretourneerd.  Het ruilen/retourneren is gratis met het bijgevoegde Kiala verzendlabel.

Hoe moet ik ruilen/retourneren?

Leest u aub de inhoud nauwkeurig door voordat u een product retourneert.

Birkenstockshop.nl levert alle artikelen met garantie die van het artikel verwacht mag worden. De goederen kunnen binnen 30 dagen worden geruild of geretourneerd, bij voorkeur in de originele verpakking. Wij verzoeken u de schoenendoos niet als buitenverpakking te gebruiken, maar pak deze in een doos of papier. Wanneer u het Kiala verzendlabel gebruikt is ruilen/retour zending kostenloos.

Gratis retourneren/ruilen met Kiala label voor NL en BE:
1. Vul het bijgevoegde retour formulier in met uw gegevens, ordernummer en reden van ruilen/retourneren in en doe deze bij de zending in de schoenendoos.
2. Doe het Kiala label met de barcode in het bijgevoegde hoesje (kies Nederland of Belgie) en plak deze op de buitenste bruine doos in het bijgeleverde hoesje.
3. Zoek het door u gewenste Kiala punt op: www.kiala.nl/zoek-kialapunt  
4. Breng het pakket naar het gewenste Kiala punt en bewaar de track&trace code goed die u krijgt van het Kiala punt.

Doorgaans ontvangen bij uw pakket binnen drie werkdagen en wij laten het u direct weten zodra het pakket bij ons binnen is.

Wanneer u een andere verzendmethode gebruikt zijn deze kosten voor eigen rekening.

Het retour formulier zit bij uw pakket. Mocht u het formulier niet meer hebben dan kunt u deze bij ons opvragen, per mail of telefonisch.

De Birkenstockshop vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 30 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt (moment van ontbinding). De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.